Befejeződött a győri elővárosi közlekedés fejlesztését célzó projekt – erről sajtótájékoztatón számoltak be december 20-án, szerdán, a városháza Zechmeister-teremben.
Lezárult az elővárosi közlekedést vizsgáló projekt
Befejeződött a győri elővárosi közlekedés fejlesztését célzó projekt – erről sajtótájékoztatón számoltak be december 20-án, szerdán, a városháza Zechmeister-teremben.
A projekt célja egy olyan tanulmány elkészítése volt, mely Győr és elővárosa közlekedésének fejlesztési koncepcióját tartalmazza a környezettudatosság és fenntarthatóság jegyében, ezzel előkészítve a következő években ténylegesen megvalósuló közlekedésfejlesztési beruházásokat. A projekt az európai unió 483,64 millió forintos vissza nem térítendő támogatásával, a Győri Térségfejlesztési és Projektmenedzsment Kft. kezelésében valósult meg – derült ki az eseményen.
„A cél olyan projektek támogatása, ahol a gazdaságosság, az eltérő közlekedési módok összekapcsolása megvalósul. Győr városa jelen projekt keretében egy olyan fejlesztési célt készített elő, mely a fenti szempontoknak eleget tesz. Győrbe jelenleg nap mint nap több mint 30 ezer ember jár be dolgozni, tanulni, ügyeit intézni a város 40 km-es vonzáskörzetéből. Ez igen jelentős forgalom, melynek igényeit a közúti közlekedés egyre nehezebben tudja kielégíteni, a bekötő utak elfogytak – mondta Fendt Tamás, a Győri Térségfejlesztési és Projektmenedzsment Kft közlekedési szakértője.
„A bevezető utak kapacitása, a lakott területeken vezető szakaszok száma és a győri utak szűk áteresztőképessége erős korlátokat szab, melynek bővítése nehezen lehetséges. A térség igen kiterjedt vasúthálózattal rendelkezik, s bár a vonalak Győrön belül igen kedvező nyomvonalon haladnak, a hiányzó megállók, vágánykapcsolatok miatt a rendszer mégis nehezen használható” – részletezte a projekt eredményeit Fendt Tamás, aki azt is elmondta: elkészült egy részletes megvalósíthatósági tanulmány, valamint az ehhez kapcsolódó engedélyes és koncepcióterv. Létrejött egy közútbiztonsági hatásvizsgálat, valamint egy fenntarthatósági és klímakockázati tanulmány is.
A projekten belül felülvizsgálták a már korábban a „Győr városi és elővárosi közösségi közlekedési rendszerek átalakítása” (KÖZOP-5.5.0-09-11-2011-0006) és az „Intermodális közösségi közlekedési csomópont kialakítása” (KÖZOP-5.5.0-09-11-2011-0005) projektekben elkészült terveket – szerepel az eseményen kiadott sajtóközleményben.