A vasút fontos pontja Győr elővárosi közlekedésének

Forrás: Győr+ Média Zrt.

Győr elővárosi közlekedésének fejlesztése kulcsfontosságú lépés a város jövőjét tekintve. A tervezési folyamatokat a kezdetektől fogva támogatja az Európai Unió, ezek a projektek zárulnak le a napokban. A Győr környékéről és a városról végzett felmérés eredményeiről számoltak be Janza Gábor és Kovács Zsolt szakértők.

Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program, azaz IKOP egy előkészítési projekt, amelyet a Győri Térségfejlesztési Projektmenedzsment Kft. gondoz. „Az IKOP támogatási rendszerről tudni kell, hogy jelenleg két szakasz határán billegünk, az IKOP-források utolsó, lezáró akkordjánál járunk, az IKOP+ pedig ezután fog érdemben elindulni” – mondta Janza Gábor, az Exante Tanácsadó Iroda munkatársa. „Ezért fogalmazódott meg a város oldaláról a gondolat, hogy a források lehívásához az előkészítő munkát elkezdjék. A most elkészült stratégiai dokumentumokra építkezve lehet a későbbiekben haladni a tervezési fázisokkal, ha ezekre forrás érkezik, akkor pedig a kivitelezés is elkezdődhet” – sorolta a tennivalókat a szakember.

„A fő kiindulási pont az volt, hogy Győr agglomerációjából közel napi 30 ezer ember ingázik a városba – munkába járás, iskola, ezeket átfogó néven hivatásforgalmi forgalomnak nevezzük –, ez pedig sok esetben már korlátokat jelent, ezt tapasztalhatják a helyben élők is” – árulta el a szakember. „Nagyon jó kiegészítő funkciója ennek az elővárosi vasút, ennek kihasználására törekszik az előkészítő projekt is” – tette hozzá Janza Gábor.

„A projekt célja volt az is, hogy feltárja a párhuzamosságokat a közösségi és a vasúti közlekedésben, amelyek nem indokoltak, valamint a vasúti közlekedést elősegítő, ráhordó járatokat is vizsgálták. Összefoglalva, ezeknek a napi ingázást magába foglaló szolgáltatásoknak a javulását várja a projekttől a város” – sorolta a szakember.

„Győr abban a szerencsés helyzetben van az agglomerációjával együtt, hogy a vasútvonalak egész jól lefedik, és nagyon jó közlekedési kapcsolatot biztosíthatnak a települések között is” – erről már Varga Zsolt, a Ring Mérnökiroda Kft. műszaki igazgatója beszélt.

Ezeknek a vasútvonalaknak és a rajta közlekedő járműveknek a műszaki állapota nem olyan, hogy az utazóközönség szívesen használná azokat, de ez igaz az utasforgalmi létesítményekre is, ahol először találkozhat az utas a vonatokkal. „Ezen próbálunk meg javítani, annak érdekében, hogy minél többen használják a vasutat, ami mégiscsak egy környezetbarát megoldás” – emelte ki Varga Zsolt.

„A tervezésnek jelenleg az elején vagyunk egy megvalósíthatósági tanulmány készítésével, ez az a fázis, amikor jó esetben eldől az, hogy mit szeretnénk megépíteni” – mutatott rá a szakember. „Ennek a tanulmánynak az elfogadása után jöhet a vasútvonal-átalakítások részletes tervezése” – hívta fel a figyelmet Varga Zsolt, aki azt is hozzátette: az utazóközönséget is bevonják a vizsgálatokba, találkoznak és beszélgetnek olyan emberekkel, akik használják a vasutat, és a begyűjtött tapasztalatok figyelembevételével készítik majd a további terveket is. (x)

A Győr elővárosi közlekedés fejlesztése című, IKOP-3.2.0-15-2022-00043 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Állam társfinanszírozásban valósult meg.

GYTP
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.